Medio 2011 begonnen met een (blijkt later) zeer verrotte 1982 Camaro RS. Aangezien hij uiteindelijk dus in zeer slechte/verrotte staat bleek te zijn was er veel sloop-en reparatiewerk. Gelukkig was de basis, het frame wel in goede staat en recht! Gehele fabricage wordt zelf uitgevoerd en alles zelf over laten komen uit de States.
Na al het verrotte plaatwerk te hebben vervangen, daarna begonnen aan de nieuwe 4 link subframe kit en 15 point rollcage, daarna toch maar de gehele bodem en tunnel eruitgehaald en een nieuw frame hiervoor geconstrueerd. Verder inbouw/opbouw van het tinwork, seat, steering, brakes, suspension, rear axle etc.etc.
Uiteindelijk zal het een, “all black”, 8 second streetlegal dragcar worden, styling naar de pro-outlaw auto’s in de States. Verwerkte onderdelen zullen zijn; Chris Alston’s Chassisworks 15 point rollcage, funny car cage, parachute, tinwork, 4 link subframe kit, 9″ rearend en meer… / Front and rear double adj. Varishocks / Racecraft complete sportsman K-member front end kit, alumium wing / VFN fibreglass frontend, doors and Sunoco style 6″ cowlhood / Strange Engineering 9″ 3rd member and pro race axles, front and rear discbrakes / overige parts Summit Racing Equipment.
Afhankelijk hoe de 1980 Camaro wordt verkocht komt of de “oude” Pro Street 540 cui erin aangevuld met lachgas of zal er een nieuwe motor worden aangeschaft. Nog onzeker is of het dan een turbo of lachgas motor wordt. Natuurlijk zou een “ProLine” dual turbo engine het helemaal zijn!?
Zie hieronder een overzicht van hoe het was en hoe het nu is. Verder updates zullen later volgen.